بمان برادر من، وقت، وقت رفتن نیست | سروده شاعر افغانستانی در سوگ سید ابراهیم رئیسی حامد کرزی: امیدوارم ایران با صبر از این مرحله دشوار عبور نماید وزیر خارجه طالبان پیام تسلیت ملت افغانستان را به کاظمی قمی ابلاغ کرد افغانستان، غم‌شریک مردم ایران کنسولگری افغانستان در مشهد: ما و مهاجران افغانستانی دعاگوی دولتمردان ایران هستیم طالبان: با بیم و امید سرنوشت هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کنیم سازمان ملل: تغییرات اقلیمی اثرات ویرانگری بر مردم افغانستان دارند هشدار در رابطه با خطر وقوع سیل در ۱۲ ولایت افغانستان (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قربانیان سیل در افغانستان به ۴۰۰ نفر رسید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تلفات حمله به گردشگران خارجی در بامیان به شش تن افزایش یافت هشدارها درباره خطر فروریختن منار جام در ولایت غور افغانستان پس از وقوع سیل هشدار درباره وقوع سیل در ۱۶ ولایت افغانستان سخنگوی وزارت خارجه اقدام تروریستی بامیان را محکوم کرد افغانستان ششمین کشور آسیب‌پذیر جهان در برابر تغییرات اقلیمی سد سلما در هرات پر شد | هشدار درباره وقوع سیل در هرات سیل در ولایت غور افغانستان جان ۵۰ نفر را گرفت + فیلم و عکس غربت ناشران افغانستانی در جشن کتاب ایران در حمله افراد مسلح ناشناس ۴ گردشگر خارجی در بامیان کشته شدند هشدار کاظمی قمی به اروپا | تداوم بحران در افغانستان گریبانگیر شما خواهد شد ویدئو | سیل در بغلان افغانستان به روایت تصویر
سرخط خبرها

داستان زندگی احمدشاه سادات | از وزارت ارتباطات افغانستان تا توزیع پیتزا در آلمان

  • کد خبر: ۷۸۷۷۳
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
داستان زندگی احمدشاه سادات | از وزارت ارتباطات افغانستان تا توزیع پیتزا در آلمان
احتمالا شما هم در فضای مجازی عکس‌های او را دیده باشید، مردی افغانستانی که با دوچرخه و کوله پشتی نارنجی رنگ خود در شهر لایپزیگ آلمان پیتزا توزیع می‌کند. او سال ۲۰۱۸ قبل وزیر مخابرات در افغانستان بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید احمدشاه سادات پیش از آنکه در دسامبر سال گذشته میلادی به آلمان برود، در افغانستان وزیر مخابرات بود، او در حال حاضر او پیک غذا در شهر لایپزیگ آلمان است.

 

داستان زندگی احمدشاه سادات | از وزارت ارتباطات افغانستان تا توزیع پیتزا در آلمان

 

وی در این باره گفت که برخی در افغانستان به او به‌خاطر داشتن چنین شغلی پس از دو سال خدمت در دولت و ترک سمت در سال ۲۰۱۸ انتقاد کردند. اما برای او در حال حاضر «شغل، شغل است.»

 

داستان زندگی احمدشاه سادات | از وزارت ارتباطات افغانستان تا توزیع پیتزا در آلمان

 

این شهروند ۴۹ ساله بریتانیایی-افغان که در لباس نارنجی خود کنار دوچرخه ایستاده است، گفت: «من چیزی برای احساس گناه ندارم.»

 

وی اضافه کرد که به دلیل اختلاف نظر با اعضای حلقه رئیس جمهور از دولت افغانستان خارج شده بود.

 

سادات ابراز امیدواری کرد که سیاستمداران دیگر نیز همین راه را دنبال کنند؛ «نه اینکه خود را مخفی کنند، بلکه با مردم کار کنند.»

 

داستان زندگی وی با آشوبی که پس از تسلط طالبان در افغانستان ایجاد شد، اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. برخی از اعضای خانواده و دوستان او نیز می‌خواهند افغانستان را ترک کنند.

 

داده‌های اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان آلمان نشان می‌دهد که همزمان با شروع روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان، تعداد پناهجویان این کشور در آلمان از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۱۳۰ درصد افزایش یافته است.

 

تابعیت دوگانه وی به این معنا بود که می‌توانست برای مهاجرت بریتانیا را انتخاب کند جایی که بیشتر عمر خود را در آنجا گذرانده بود اما او در اواخر سال ۲۰۲۰ به آلمان نقل مکان کرد.

 

او آلمان را انتخاب کرد چرا که انتظار دارد این کشور آینده اقتصادی بهتری داشته باشد و در بلند مدت نقش اصلی را در بخش‌های مخابراتی و فناوری اطلاعات بازی کند.

 

او با توجه به سابقه‌اش، بسیار تلاش کرد تا در آلمان شغلی مطابق مدرک تحصیلی‌اش در حوزه اطلاعات و مخابرات پیدا کند اما بدون دانستن آلمانی شانس او بسیار اندک بود.

 

سادات می‌گوید: «زبان مهمترین بخش است.»

 

او هر روز چهار ساعت دوره آموزش زبان آلمانی را در یک آموزشگاه می‌گذراند و سپس شیفت کاری شش ساعته‌اش از عصر شروع می‌شود. او کار خود را از تابستان امسال آغاز کرده است.

 

وی درباره چالش یادگیری دوچرخه‌سواری در ترافیک شهر گفت: «چند روز اول هیجان‌انگیز اما دشوار بود.»

 

این مقام دولتی سابق تصریح کرد: «هرچه بیشتر بیرون بروید و مردم را بیشتر ببینید و بیشتر یاد می‌گیرید.»

 

منبع: یورونیوز

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->